FANDOM

Maa on planeetta linnunradalla, kolmas planeetta Auringosta, ja ihmisten kotiplaneetta. Suurten yritysten johtama Maa on teknisesti erittäin kehittynyt, mutta kärsii suurista energiakriiseistä.

2100- luvulla Maan väkiluku on kolminkertaistunut 2000-lukuun nähden. Vuonna 2154 väkiluku on 20 miljardia ihmistä.

Maailma joutui huomattavaan sisälajilliseen konfliktiin 2100- luvulla (jossa Jake Sully halvaantui) joka johtui maailmanlaajuisista energiakriisestä, vaatien yhä ahnaampaan resurssien haalimiseen muista maailmoista. Maan avaruusohjelmat olivat kehittynyt siihen pisteeseen, että se mahdollisti lähellä olevan, asuttavan Pandoran kuun löytymisen ja sen tutkimisen sen toivossa, että sen tarjoamat resurssit riittäisivät pelastamaan Maan energiakriisiltä

Elokuva ja Avatar bible kumpikin vihjaavat, että Maa on käynyt läpi huomattavan metsien hävittämisen yhdistettynä lähes täydellisen villieläinten sukupuutton joutumisen kanssa, niin maalla kuin valtamerelläkin.

Avatar bible esittää myös, että ylikansoitus on pakottanut RDA:n kasvattamaan laajoja meritiloja, joissa tuotetaan syötävää 'proteiini,- ja ravinnerikasta levää', jota on maustettu mausteilla ja muilla maukkailla ainesosilla, jonka tavoitteena elättää kasvava määrä ihmisiä, niin halvasti kuin mahdollista. Levästä on tullut vakituinen ruoka monelle ihmiselle Maassa.

Jake Sully kuvailee Maata lopetuskommenteissaan elokuvassa, vaikka tämä onkin vain hänen näkökulmansa asiaan, nähden itsensä yhtenä Na'vista, hyläten Maan ja ihmisalkuperänsä.

Wiki.png Tämä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Avatar Wikiä laajentamalla artikkelia ja poistamalla tämän mallineen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki